Radio Cluj: Elevi de 10 în IT

Radio Cluj: Elevi de 10 în IT

32
0

120 liceeni şi studenţi din toată ţara şi-au petrecut şase luni, anul acesta, la dezvoltarea a 20 de idei inedite, cu scopul de a face lumea mai sigură și pentru a crea acces mai ușor la diverse resurse, în cadrul cursurilor şi sesiunilor practice desfășurate la cea de-a IX-a ediţie a Academiei „Descoperă-ţi Pasiunea în IT.

An de an, participanții la cursurile Academiei „Descoperă-ţi pasiunea în IT” din Cluj-Napoca prezintă proiecte tot mai creative, utile, complexe și îndrăznețe. La finalul celei de-a IX-a ediţii de cursuri a academiei, echipele au reușit să implementeze idei noi din domenii diverse ca: agricultura, educația și medicina.

Ei au fost îndrumați să gândească inovativ, să își asume roluri și responsabilități. Sub îndrumarea unor dezvoltatori de soluții cu experiență în IT, participanții, au creat, în final, aplicații viabile și foarte utile în rezolvarea unor nevoi reale precum: recolte mai bogate, confort mărit al şoferilor de TIR, mobilitate mai sigură pentru nevăzători, parcări optimizate, procese mai viabile de reciclare sau refolosire a apei uzate, roboţi-ospătari, dar și antrenamente virtuale de fitness optimizate cu ajutorul Inteligenței Artificiale.

Un ingredient esenţial a fost munca în echipă, care a contribuit nu doar la realizarea proiectelor, ci şi la prezentarea acestora în faţa comisiei de jurizare, pentru că la finalul celor 6 luni de studiu teoretic și practic, a fost și un concurs, între participanți, organizat în luna noiembrie.
Iar câștigătoarea locului I a fost echipa Palmsy, formată din elevi de la licee clujene.

“Aplicaţia AIDo se doreşte a fi un partener de fitness inteligent, un antrenor personal AI avansat, dedicat obiectivelor fiecăruia.

AtruX este produsul esenţial destinat firmelor de transport mărfuri, conectând comunicarea internă şi securitatea.

ConnectWave este o aplicaţie pentru telefon care intermediază conexiunile dintre oamenii cu aceleaşi pasiuni sau interese.

Apoi, Cybersee este o aplicaţie adresată companiilor, pentru optimizarea şedinţelor prin utilizarea tehnologiei VR.

EcoFlush este un sistem care captează, filtrează şi stochează apa utilizată în timpul duşului, pentru a o folosi ulterior în rezervorul toaletei.

GrowWise este un device format din senzori pentru sol, contribuind la economisirea resurselor şi o recoltă mai bogată.

ImproKnow este o aplicaţie destinată elevilor, studenţilor şi părinţilor care îşi caută cel mai potrivit mentor pentru școală.

Palmsy este un dispozitiv dedicat nevăzătorilor, ajută la creșterea nivelului de independență a utilizatorului la orientarea în spațiu şi la citirea textelor care nu sunt afișate în Braille.

ParkBuddy este o soluţie practică care găseşte locuri de parcare sau ajută la închirierea lor, iar ParkFlow ajută la gestionarea parcărilor, cu ajutorul tehnologiei IOT.

Aplicaţia PillKeeper îi ajută pe cei care se confruntă cu dificultăţi în respectarea tratamentului.

RealBooks este o platformă care funcţionează pe acelaşi sistem ca Bookster, doar că este dedicată studenţilor şi elevilor.

reciPET este o soluţie inovatoare care permite oricui să transforme acasă sticlele obişnuite din PET în filament pentru imprimanta 3D.

SchoolHub este o soluţie care le creează elevilor, profesorilor şi părinţilor un mediu mai accesibil de învăţare şi comunicare. Shopyland este o platformă de social commerce care îţi permite să faci cumpărături interactive cu prietenii.

Snapsmart este o aplicaţie AI de educaţie care îi ajută pe elevi să înveţe mai rapid, mai util şi mai creativ.

Strack este aplicaţia care contribuie la siguranţa şi experienţa aventurilor montane.

Utopian Robotics este primul sistem de roboţi-ospătari din România pentru restaurante şi localuri.

Vital Alert conţine un ceas destinat asistentelor cu alerte de la pacienţi, un panou pentru pacienţi prin care aceştia au puterea de a alerta asistentele în timp real despre nevoile lor şi un tablou general care permite asistentelor să monitorizeze starea fiecărei camere aflate în grija lor.

Weathere Innovation doreşte să îmbunătăţească viaţa oamenilor, oferind informaţii în timp real despre tiparele vremii prin gruparea datelor din multiple staţii meteo.” (CONCURENȚI)

Academia dpIT din Cluj-Napoca, este cel mai mare program comunitar de mentorat si educație practică dedicat liceenilor și dezvoltat prin contribuția comună a mediului de business, academic și scolar.

Scopul principal este de a dezvolta creativitatea tinerilor oferindu-le atât o perspectivă asupra carierei în IT, cât și repere de bază în procesul dezvoltării personale, cum ar fi: conștientizarea potențialului personal, familiarizarea cu “munca în echipă”, asumarea de roluri și responsabilități, dezvoltarea abilităților de leader, încurajarea inovației și stimularea spiritului antreprenorial.

Viitorul aparține celor care știu să-și transforme visurile în realitate spune Liliana Ștefan-Cazacu, președintele Asociației “Descoperă-ți pasiunea în IT”, organizatorul programului Academia DpIT.
“Timp de șase luni, elevii au posibilitatea de a explora domeniul tehnologiei prin interacțiune directă cu responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie ei având acces în firmele de IT partenere, unde, grupați în echipe muncesc efectiv la realizarea unor produse, parcurgând toți pașii necesari dezvoltării unui proiect, învățănd să gândească “out of the box”, fiind încurajați să găsească soluții ca adevărați antreprenori, ajungând astfel să înțeleagă proiectele, nu doar din unghiul tehnic, ci și din perspective manageriale, de marketing sau antreprenoriale, deprinderi utile și transferabile la nivelul oricărei opțiuni de carieră. Participanţii Academiei DpIT ne bucură an de an cu proiecte tot mai creative, utile, complexe şi îndrăzneţe. În ediţia cu numărul 9 a programului am urmărit cum, prin ambiţie şi pasiune, echipele au reuşit să implementeze idei noi din diverse domenii precum educaţia, medicina sau agricultura. Un ingredient esenţial a fost munca în echipă, care a contribuit nu doar la realizarea proiectelor, ci şi la prezentarea acestora în faţa comisiei de jurizare. Rezultatele frumoase ale programului subliniază importanţa educaţiei în stimularea evoluţiei societăţii noastre. Prin susţinerea creativităţii elevilor şi a studenţilor contribuim la dezvoltarea unei mentalităţi antreprenoriale pe termen lung, încurajându-i să iniţieze proiecte inovatoare, concentrate pe rezolvarea unor nevoi reale.”

Programul „Academia DpIT” este organizat de Asociaţia „Descoperă-ţi pasiunea în IT”, a pornit de la Cluj și oferă liceenilor din întreaga țară, posibilitatea interacţiunii directe cu responsabilităţi reale şi mediul de muncă dintr-o companie IT. Programul este susţinut de peste 40 de parteneri atât din mediul de business, cât şi din învăţământul preuniversitar şi academic.

Realizator: Alina Nechita
Foto:Asociația “Descoperă-ți pasiunea în IT”