Radio Timișoara: Marketingul fericirii

Radio Timișoara: Marketingul fericirii

10
0
Foto: Camelia Teodosiu - Răsărit la malul Mării Negre

Generația Millennials, tinerii cu vârste cuprinse între 18-34 de ani resping fățis aspirațiile generației Baby Boomer, născute în perioada exploziei demografice de după cel de-al doillea Război Mondial. Fără a judeca, această respingere a trecutului cu toate frământările, bătăliile pierdute sau câștigate, o lume traversată de căutarea sensului, creează un spațiu în care sentimentele, senzorialul și specularea lui devin cea mai profitabilă afacere.

Industria fericirii e o disecție genială a noii lumi. O altă iluzie, o altă narcoză. O privire lucidă scoate la iveală ratarea țintei. Industria fericirii e menită să bandajeze oamenii ca să continue o existență, în esență, complicată.

Rețelele sociale și divertismentul media  îl țin pe spectator captiv, într-un labirint al fascinației, al expectativei, al stimulării continue.

Când e vorba de amestecul dintre minciună și violență, căruia ideologiile totalitare i-au dat o interpretare dictatorială, trebuie susținut că albul e negru. Corectitudinea politică, o altă farsă resentimentară a minorităților, pare să încurajeze consumismul, ca religie la modă.

De fapt, ce trăim?

Rșspund  un universitar din Timișoara și un jurnalist din Paris.

Prof.Nicolae Țăran, inginer, economist și conferențiar la Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Economie și de Administrarea Afacerilor în perioada 1979-2013. Domenii de competență: Managementul resurselor umane și Managementul proiectelor de cercetare-dezvoltare.

Jurnalistul Charles Haquet , grand reporter al publicației L’Express, Paris, specializat în economie și în politică internațională, Charles Haquet este autorul a numeroase reportaje în Europa și în Asia. A fost recompensat cu Premiul Louise-Weiss al jurnalismului european, pentru reportajul său despre ascensiunea salafismului în Balcani, apărut în L’Express în mai 2017.

Realizator: Simona Pele