Oana Stan este o tânără de 25 de ani care a transformat legenda lacului Techirghiol în prima gamă de produse cosmetice şi terapeutice ce utilizează proprietăţile apei saline şi ale nămolului din acest lac. Techirghiol este localitatea sa natală şi, după ce absolvit ASE-ul si un master in marketing in Anglia, s-a ambiţionat să pună acest orăşel dobrogean pe harta marilor rase centre spa din Europa precum Vichy din Franţa sau Karlovy Vary din Cehia.
Teza sa de licenţă a avut ca temă tocmai crearea brandului Techir- o gamă de produse de îngrijire destinate nu doar femeilor, ci întregii familii.
Brandul a devenit cat se poate de real după efectuarea unei cercetări de piaţă şi după accesarea unor fonduri nerambursabile, in anul 2012, prin programul Start up.
Nămolul sapropelic şi apa salină din lacul Techirghiol sunt miraculoase. Legenda spune că se spune că un bătrân olog turc pe nume Techir a căzut împreună cu măgăruşul său bolnav în lac şi, odată ce au ieşit cu greu la mal, au constatat că sunt perfect sănătoşi. De atunci, lacul s-a numit Techirghiol, in traducere din limba turcă lacul lui Techir.
Techir, firma sută la sută dobrogeană creşte de la an la altul şi devine tot mai vizibilă pe piaţa produselor cosmetice, terapeutice dar şi în zona saloanelor spa şi a celor de recuperare. Aria clienţilor depăşeşte acum graniţele locale şi ajunge chiar şi în afara ţării: românii stabiliţi în străinătate, nostalgici când vine vorba de litoral şi de Techirhiol sunt clienţii cei mai interesaţi de cremele, uleiurile de masaj şi săpunurile Techir realizate în laboratorul din inima oraşului Techirghiol.
Oana Stan mai are un proiect indraznet. Este vorba de grupul ”Smart Ladies. Mame și fiice împreună”, de sustinere a femeilor si a relatiilor pe care acestea le au cu mamele lor.
Povestea de succes a Oanei Stan din Techirghiol v-o spunem în detaliu, în emisiunea România de nota 10, realizată de Magda Chirana de la Radio Constanţa.